En ledig upptagen dag

Började dagen med en lång promenad på en mil, är sjukt stolt att jag sprang intervaller under sträckan och totalt blev det 3,1km dvs en tredjedel. 
 
När jag kom hem gjorde jag en ny smoothie 
Kokos/Banan/Mango
Recept
1,5 dl Go Green kokosdryck 
1/2 banan
1 dl frusen mango i bitar
 
Mixa och drick direkt men akta dig för "brainfreeze" 
 
Sedan gjorde jag lunch till mig och min kära make. Eftersom brudarna inte skulle äta passade jag på att laga en lyxig lasagne. Såå gott med stora tomatbitar och rött vin i köttfärssåsen. Bechamelsåsen kryddas med en supergod vitlökskrydda. 
  
Efter lunch hade jag ett möte innan jag gjorde en snabbvisit hos min syster på hennes jobb. Därefter skjutsade jag äldsta bruden till våra fina hästar. Själv drog jag iväg på städkväll i klubbstugan. Städet avslutades med salladspicnic i kvällssolen tillsammans med två fina ponnymammor. 
 
Hemma slog jag på Tvn och kollade på Lasse Hallströms underbar film Chocolate. En sån där film jag kan se om och om igen och fortsätter att vara hänförd av.  Just den här gången var det en rejäl prövning att se all härlig choklad. Men det gick, jag överlevde. Fortsätter att undvika godis och bakverk tills vidare för att förhoppningsvis snabbare uppnå målet med min resa från soffpotatis till vältränad. Men jag är frestad, inte att äta men att laga mat och baka med choklad. Får se vad övriga lediga dagar vill erbjuda

Kommentera här: