En solig helg

Helgen har varit solig, härlig och fylld av aktiviteter.
Inledde helgen på fredagen med en härlig promenad i solen, passade på att kolla bästa vägen genom skogen när jag inte hade cykeln med mig. Skönt och hitta lite alternativa promenadvägar. Eftermiddagen handladenjag och förberedde en kycklingsallad att ta med till Oviken. Lördagen var det tidig avfärd till Oviken för ponnytravtävlingar. Vår fina vita springare behöver få sällskap i transporten så vi hämtade upp en annan ponny på vägen. Vi fick en härlig dag i solen, men tyvärr inga framgångar i loppet. Jag fick med mig en härlig bränna och en påminnelse att aldrig mer glömma solskydd. Förstår fortfarande inte hur jag kunde glömma det, smörjer mig med spf30 hela sommaren.
 
 
Oviken eller Ovalla som travbanan heter har nog det fridfullaste och vackraste läget av de banor vi besökt i Sverige.
 
Inte heller på söndagen blev det sovmorgon utan då var det dags för den yngre dottern att spela fotboll. Samling kl 9.00 och match kl 10.00. Tog med mig min bok och hade tänkt sitta i solen och läsa. En av de andra mammorna föreslog en promenad och då lördagen hade varit en "slö" dag tog jag chansen o röra på mig
 
Summan av träningsveckan blev väldigt bra, tränade 5 dagar runt 1h/ dag.

Kommentera här: