Veckans träningspass för kommandoran är avklarade

Så himla skönt att ha gjort veckans träningspass på Vivan för världens bästa kommandora. Hon peppar på bästa tänkbara sätt. Stenhårt med glimten i ögat. Ingen mening att försöka fuska där inte. Precis en sån ledare man behöver på sin väg från soffpotatis till vältränad.
 
Nu gäller det bara att hålla igång kroppen under resterande veckan med promenader och kanske ett pass löpintervaller. För att klargöra, detta är ord jag aldrig trodde jag skulle vara bekväm med. Men hoppsan va det gick undan med min personliga slavdrivare (=min älskade syster) som i september startade igång mig med Endomondo-utmaningar.

Sedan dess har vi sporrat varandra med ständigt pågående utmaningar, ibland bara vi två, ibland får andra vara med. Den utmaning som jag tycker fungerade bäst var en nordisk som gick ut på att träningspassen behövde vara minst 30min för att räknas. Det gjorde att jag kämpade 30 min på varje del av träningen. 30min Cross-trainer, 30 löpband o 30 styrketräning. Den utmaningen la grunden för den grundstyrka som behövs nu för att orka fortsätta.

Men som skrivet kommandorans träningspass är såååå roliga att det är inte svårt att hålla motivationen uppe

Mer träning åt folket