Äntligen måndag och träning

Som jag har längtat efter att få träna på Vivan. Det var sååå tomt förra veckan utan de härliga träningspassen. Men idag så blev det äntligen dags. Åkte direkt från jobbet, bytte om på plats. Mina nya 2XU-tights fick jag testa också. De förra paret finns någonstans i vårat hus, men var? Någon vill tydligen inte att jag ska träna ;) Pace stod på schemat, för er som inte har testat så är det styrketräning i grupp, stationer där varje övning görs 40 sekunder 3 gånger med kort vila emellan. Benen, kondition, armar, axlar, rumpan, dvs hela kroppen får sig en rejäl genomkörare. Vi körs ca 45-50 min + avslutande extra ben/mage/rygg och rumpträning och stretch. Det är sjukt jobbigt och helt underbart roligt på samma gång. Och vår kommandora förgyller passen med sin närvaro.

Dags att sova, kroppen har märkligt nog ställt om sig till det nya jobbet

Bild från Träna på Vivans FB grupp - Fotograf Carina Lagergren. 

Kommentarer:

1 saga:

skriven

Låter som en skön träning! vi brukar köra liknande pass men med konditionsriktade övningar för att få bättre förutsättningar för vår ridning. Riktigt roligt! :)

Kommentera här: