Ibland tar längtan över tankarna

Har ni också sådana där dagar när längtan efter det som varit sköljer över en och man drömmer sig tillbaka. Idag blev en sådan dag. Vi åkte förbi mitt gamla dagis och sedan åkte vi förbi min barndoms hus, mina barndoms bästisars hus. En av dem fyller dessutom år idag, grattis. Dessa hus som vi bodde i kändes såå stora och nu ser de ut som små skokartonger. Vilken förändring av perspektiv man kan få. Men hursomhelst blev det en tillbakablick i barndomen. Saknaden ja, den gjorde sig påmind både min vän som jag alltför sällan träffar men också efter pappa som tyvärr lämnades oss alldeles för tidigt.
 
Min relation med pappa var allt annat än komplikationsfri. Jag valde stora stunder av mitt liv att inte ha honom i mitt liv. Inte på grund av att jag inte älskade honom utan för att jag älskade mig själv mer. Att växa upp med en pappa som var alkholist har inte varit enkelt. Men ibland brukar jag tänka vad stark jag har blivit på kuppen och ibland känner jag mig sååå trasig. Tur jag är omgiven av en fantastisk familj <3 Min älskade man som delat mitt liv i snart 20år, våra fantastiska döttrar. Och mina syskon som alltid finns där för mig. Om jag inte berättat det för dem så älskar jag er <3
 
På dotterns innebandymatch så tjuvstartade jag med liite julmust och tidigare på dagen med en lussekatt. Lite glögg blev det sen till en av mina favoritfilmer, In her shoes. På måndag blir det nog julmusik i bilen till jobbet 
 
Tände ljus hos pappa igår. Kyrkogården är en vacker plats den här årstider med alla tända ljus i mörkret 
 
 
 

Kommentera här: