En ny väg framåt

Den här veckan har gett mig en ny väg framåt mot framtiden. Har varit vikarie på en skola. En helt ny fast ändå bekant värld har öppnat sig. Jag tänker att på vägen mot mitt eget drömjobb kan jag kanske hjälpa någon eller kanske till och med flera att komma närmare sina drömmar. Jag är av den övertygelsen att en bra lärare, en inspirerande sådan kan få den mest skoltrötta att bli engagerad i sin egen utbildning. Och se sin egen kapacitet att nå ditt helst man vill. Jag kan ibland tänka tillbaka på de lärare som inspirerat mig, de som trodde på mig och min kapacitet. Men syvende och sist är jag själv den enda som kan begränsa var jag kan nå och vad jag kan åstadkomma.
 
Så mina yngre läsare som E och såklart alla ni andra låt ingen/inget stoppa er från att bli det ni vill bli. Ta chanser som dyker upp och lev livet som ni vill.
 
Veckans mat har varit av blandad karaktär. Tortellini med bacon. Potatis och blomkålssoppa. Igår var första middagen tillsammans med hela familjen så då tillagade jag grytstekt kyckling, ratatouille och klyftpotatis. Tog lite tid men det var det värt. Smakerna på kycklingen blir helt underbara, vitlök, färska örter som oregano, basilika och dragon och salt och peppar 
 
Veckan har så klart bjudit på träning med Kommandoran med extra allt dvs rejäl träningsvärk speciellt triceps har fått rejäla omgångar. Får se om träningsvärken släppt till på måndag när det dags igen.
 
XOXO 
Lyxiga frun 

Kommentera här: