En underbar fredag

 
Ojoj, vilken underbar fredag det blev. Fick klart med ett nytt jobb. Det värmer såå i mitt hjärta när en tidigare kollega lämnar så fina omdömen om mig att den nya arbetsgivaren inte känner behovet att ringa fler utan lämnar besked till mig direkt. Så mitt liv som lyxiga frun kommer snart att förändras. Ska bli så roligt med nya erfarenheter.

Livet annars då? Jo, har jobbat en del på skolan som vikarie. Det är något jag trivs med. Barn ger direkt feedback och det gillar jag. Lite ledsamt att lämna dem.

På matfronten har det varit blandad kompott. Långkok i form av katalansk köttgryta som doftade underbart av rödvinet. En fiskgryta med chili, fänkål och körsbärstomater och idag ryggbiff med klyftpotatis hör till höjdpunkterna.

Förra helgen åt jag middag på Scandic Väst i Gävle och deras dessert, Blåbärspannacotta med havtornssorbet bjöd munnen på en exceptionell smakupplevelse

Har tränat på som vanligt, men kroppen har känts ovanligt tung. Hoppas att nästa vecka blir bättre. Ska njuta av höstlovet med mina brudar

Kommentera här: