Ibland behöver man klona sig

Idag har varit en sådan dag när jag känner att jag behövt fler timmar eller egentligen klona mig. Ni vet en sån där dag när allt är samtidigt och på olika platser. Det slutar alltid med att man känner sig missnöjd trots man hann med allt bara för att man inte hann njuta i stunden eller som Ernst skulle sagt  inte känt in rummet färdigt.
 
Vad har jag hunnit med då? Sovmorgon, en god frukost bestående av gröt och knäckebröd, kollat en god väns häst när den sprang ett provlopp. Mockat, sopat och tömten hel hög med boxar inför morgondagens tävlingar, köpt snabbmat, skjutsat äldsta dottern till match, ätit snabbmaten samtidigt som jag bytte om, tog med migyngsta dottern till matchen. Oj vilken match, blev riktigt spännande. Tyvärr förlust men jag ser framemot kommande. Idag tröt krafterna på slutet, 2 femmor, en avbytare och nya målisen som gjorde en riktigt bra första match. Efter match hämta yngsta dotterns kompis, skjutsa dem till hockeyn. Hem, tyst och lugnt i huset. Precis vad jag behövde. Slötittade på tvn innan jag lagade middag,  kycklingrisotto. Kycklingen hade jag grytstekt med massor av härliga kryddor. Blandade i den i risotton när den var nästan klar. Enkelt med bra råvaror så blir det väldigt gott
 
 
Tidigare i veckan har jag lagat köttfärsgratäng (typ moussaka utan aubergine) och igår lagade jag en ljuvlig helstekt rostas från Örjans i Laggarberg med ugnsrostad sötpotatis, kära maken fick potatisgratäng 
 
Blev så där härliga höstfärger på min tallrik 
 
Dags at sova så jag är utvilad inför morgondagens kloning 

Kommentera här: