Lyxig början på veckan

Efter att ha levererat bagage som åkte med oss från Stockholm så gjorde jag ett spontant besök hos min fina farbror och hans underbara fru. Kul att träffa dem som vanligt. Frun hade varit ute i skogen och plockat kantareller så jag fick en påse med mig hem. Vilket lyx. 
 
Måndagar är kommandorans dag så ett pacepass stod på schemat. Shit va jobbigt men roligt det var. Helt slut och genomsvettig for jag till bästa svägerskan som fyllde år. En liten tårtbit fick det bli, marängtårta/Pinocchiotårta/Markisens tårta. Ja kärt barn har många namn.  Fylld med blåbär var den iallafall.. 
 
Hemma igen smörstekte jag kantarellerna med schalottenlök, salt och peppar.  Serverade det på en rostad bagel med hackad färsk spenat och balsamico
 
Igår åt jag amerikanska pannkakor till frukost, kantarelltoast till lunch, ost och baconpaj till middag och på kvällen gjorde jag karamelliserade äpplen (från trädgården) med kanel. Bara lyx
 
Nu hoppas jag bara att förkylningen som försöker ta över min kropp kan låta bli det tills efter jag tränat ikväll
 

Kommentera här: