Igår kväll så var jag ut och middag med mina älskade syskon på RÅ i Sundsvall. En relativt nyöppnad restaurang som jag ännu inte besökt. Snyggt inredd i koppartoner av en bekant till syrran. Vi började med att beställa en Charktallrik, god ost, goda charkuterier och väldigt goda oliver. Sedan var det dags att välja mellanrätter, dessa motsvarar halva huvudrätter. Jag valde Aborre med sötpotatis och sedan en Biffsallad. Aborren var ljuvlig, så där mjäll o god som den ska vara. Sötpotatisen till serverades dels som sötpotatiscreme och dels som små friterade kuber. En härlig blandning. Avocadon som serverades till hade grillats, en helt ny smakupplevelse. Avslutade med Rabarber med kardemumma, citronverbena och maräng. Precis så lagom sött efter en god måltid som jag önskar.
 
 

Kommentera här: