Vilken dag

Igår var en sådan dag då det mesta bara flöt. Fick en mysfrukost med äldsta dottern på Charm i Birsta City. Efter tråkiga men nödvändiga saker får man göra sånt mys...
 
 Skjutsade henne till skolan och åkte hem själv för att vila en stund innan min inbokade gastroröntgen. Gruvade mig som sjutton......
 
På väg till röntgen så svängde jag förbi ett teknikföretag för att köpa en dator (mycket efterlängtad). Hade efter många om och men äntligen valt ut en som passar mina behov och kravspecar..... Vad finns i butiken dåå, en återtagen och ett visningsex....aaaah inte möjligt....Skulle inte köpa en sådan när jag är på jakt efter en ny. Dels så tror jag inte att datorer går att rensa helt o hållet och dels så vill man ju ha den där känslan som bara helt oanvända saker har. Ni vet plasten som sitter kvar, ingenting installerat och ingen som petat på knappar och dylikt. Irriterad for jag på min gastroröntgen. Den visade sig vara något helt annat än jag ställt in mig på. Fick dricka kontraster medan de tog bilder. Äckligt men det gick bra. Efteråt kom jag på lösningen på mitt datorproblem, jag ringde teknikföretagets kundtjänst, de kunde hjälpa mig. Så om några dagar kommer min dator 🎁. Längtar. Guldstjärna till han som ordnade detta. 
 
Åkte ner på stan för ett möte som även det flöt på bästa sätt. Lite hjälp på traven helt enkelt.
 
Hem, lagade middag. Även denna dag mat från City Gross matkasse - Bräckt kassler med rödbetsbulgur som serverades med en morotssallad. Väldigt gott o enkelt. Snyggt blev det också
 
 
Efter middagen var det dags för föräldramöte på yngsta dotterns skola. Gillar verkligen skolan och lärarna. Det finns ett driv och en känsla som är ganska oslagbar.
 
Kvällens höjdpunkt var att få berätta för yngsta att hon och jag på lördag åker till Stockholm för att gå på The Fooo Conspiraty. Hade gett upp hoppet att det skulle lösa sig med biljetter men igår blev en riktigt bra dag. Och har man världens bästa kusin i den kungliga huvudstaden så löste sig även boendet. Kramar till er som hjälpt mig <3 
 
Och dottern, hennes reaktion var tårar!?! Glädjetårar! Sååå underbart att få göra sina barn glada. Jag hade dock satt i öronproppar för att skydda mina öron men de överlevde. En stooor bamsekram fick jag
 
Så nu blir det att ladda för en Stockholmstrip

Kommentera här: